13 mei 2019

Levensgeluk – Optimisme!

Levensgeluk – Optimisme!

Informatie, tips en opdrachten.  

Als (loopbaan)coach wil ik graag mensen begeleiden, coachen, adviseren en trainen naarmeer levensgeluk. Iedereen verdient het om gelukkig te zijn.

Ik wil dat mensen antwoord krijgen op de vragen:

Hoe word ik gelukkig?

Hoe kun ik het welbevinden versterken?

Hoe kan ik positiever in het leven staan?

Hoe kan ik het beste uit mezelf halen?

En welke levenshouding zorgen ervoor dat problemen verminderen?

Inmiddels heb ik een studie Positieve Psychologie met succes afgerond.

Mijn kennis, kunde en ervaringen wil ik graag met jullie delen. De informatie die ik met jullie deel is (deels) afkomstig van mijn studie Positieve Psychologie van Civas.

Als (loopbaan) coach formuleer ik samen met de klant de coachvraag en doelen op een positieve wijze. Positieve motivatie is een belangrijk startpunt. We kijken samen vooral naar jouw krachten. Krachten vormen immers de motor die tijd verandering gaat leiden.

Wist je dat optimisme aangeboren maar tevens ook aan te leren is?! Optimisme kun je dus leren. Belangrijk hierbij is om jezelf de vraag te stellen wanneer je oorzaken aan de omgeving, en wanneer aan de persoon toeschrijft.

Wil jij optimisme jezelf aanleren? Ga dan aan de slag met (een aantal van) deze opdrachten. Koop een mooi schriftje of boekje, ga aan de slag, geef jezelf de tijd, houd vol en blijf in jezelf geloven. Ik wens je veel plezier met deze opdrachten!

Opdracht 1 – Optimismetraining:

Schrijf elke avond een zin op over een prettige gebeurtenis van die dag. Schrijf de oorzaak van die gebeurtenis toe aan iets wat globaal, stabiel of van jezelf (intern) is.

Wil je hiervoor een voorbeeld ontvangen ter verduidelijking, vraag deze dan op via maaike.baars@prive-werk-balans.nl

Opdracht 2 – Optimismetraining:

Schrijf elke avond een zin op over de vervelendste gebeurtenis van die dag. Schrijf de oorzaak van die gebeurtenis toe aan iets wat specifiek is, tijdelijk of buiten jezelf (extern) ligt.  

Wil je hiervoor een voorbeeld ontvangen ter verduidelijking, vraag deze dan op via maaike.baars@prive-werk-balans.nl

Doe je dit elke dag bv een aantal weken lang, dan leer je de wereld en jezelf vanuit een optimistischer perspectief te zien.

Opdracht 3 – sterke kanten:

Schrijf een week lang elke dag iets op over jouw sterke kanten.

Opdracht 4 – jouw beste kant:

Schrijf een week lang elke dag over momenten in jouw verleden waarop jij op je best was.

Bewezen is dat mensen die deze oefeningen slechts 1 week uitvoerden, zich 6 maanden later nog steeds gelukkiger voelden.

Voor meerdere opdrachten: neem contact met mij op via: maaikebaars@prive-werk-balans.nl

Volgende blog: Hoop, tips en oefenen met hoop.

Heb je vragen of opmerkingen en/of heb je behoefte aan persoonlijke begeleiding, neem dan contact met mij op via:

PWB Loopbaancoach

Maaike Baars

maaike.baars@prive-werk-balans.nl

06-48655304

© 2020 Prive Werk Balans
Powered by FunToStart